De zeggingskracht van vlekken

Deze werken balanceren tussen de ongecontroleerde wereld van vlekken en de beheersing daarvan door een scherp afgetekend sjabloon. Wanneer is een vlek interessant genoeg om als schilderij overeind te blijven? Lukt dat alleen door vlekken in te kaderen binnen een vorm of kan dit ook zonder dit kader? De kijker is zelf vrij om er in te zien wat hij of zij er in ziet. Ik ben vooral bezig geweest met de zeggingskracht van vlekken. Zelfs de sjablonen zijn ontstaan door afdrukken van vlekken uit te knippen.

zeggingskracht van vlekken
60×80 cm | zonder sjabloon 3 | acrylverf op doek
60×80 cm | zonder sjabloon 1 | acrylverf op doek
60×80 cm | zonder sjabloon 2 | acrylverf op doek
60×80 cm | zonder sjabloon 4 | acrylverf op doek
40×50 cm | zwarte serie klein 2 | acrylverf op doek
40×50 cm | zwarte serie klein 1 | acrylverf opdoek
40x50 cm | zwarte serie klein 3 | acrylverf
50×40 cm | zwarte serie klein 3 | acrylverf op doek
80x80 cm | rood 1 | acrylverf
80×80 cm | rood 1 | acrylverf op doek
80×80 cm | rood 2 | acrylverf op doek
80x80cm zonder titel acrylverf op doek
80×80 cm | zwart-wit 4 | acrylverf op doek
80×80 cm | groen 1 | acrylverf op doek
8x30x80 cm | 8 op een rij | acrylverf op doek